Flickan och Justin 2 kap. 2

Mamma ringde mig på mobilen hemifrån. Såklart så svarade jag tydligt.
- Hej Mamma, vad är det?
- Hej, gumman. Hörde det där om Justin, är han okej?
- Jarå, två stukningar, men jag är jätte att han kom till mig, så att jag fick hjälpta till.
- Ja, det är väl bra.
- Men var det bara det?
- Nej, du måste komma hem, du kan gå tillbaka och besöka honom tills han skrivs ut.
- Uhm.. okej, vi hörs, mamma. Älskar dig.
- Puss, hejdå.

Jag vände mig mot Martina och Justin.
Jag kollade på Justin.

- Justin..? Sa jag lågt.
- yes, is something wrong?
- uhm.. i have to go..
- Va?! Vad ska du göra? Frågade Martina snabbt.
- Låt mig prata klart, svarade jag och sneglade på Martina. Jag fortsatte. Mum have something to say to me, but I will come back. I promise. Gotta go, see you!
 
Jag rusade hem, såg mamma vid dörren.

- Vad är det? Frågade jag.
- Vi ska åka till Göteborg nu i helgen, vi ska bo hos mormor. Visst ska det bli kul?
- Tack, Tack, Tack! Sa jag glatt. Vi bodde ju där när jag var liten, och jag saknar det. Kan vi besöka vårt gamla hus?
- Ja visst, om vi får det av nutida ägaren.
- Ja! Skrek jag högt! Men..
- Men vad? Frågade mamma.
- Justin och Martina då..?
- Åh...Justin kan inte komma med, han är ju skadad. Och Martina ska till Thailand igen vecka. Har hon inte sagt något till dig?

Jag kollade ner på marken.

- Nej... det har hon inte.. varför sa hon inget..?
- Du får fråga henne, vi åker om 2 dagar, du ska nog packa.

Jag sprang upp för trappan till mitt rum, tog mobilen ur fickan slängde den snabbt i sängen. Letade fram några kläder och la dom i väskan. Jag slänga mig i sängen och tog min mobil.
jag började sms:a med Martina.

Hej! Jag är på väg ;) // Nacha

Men hon svarade inte tillbaka, jag satte på mig skorna och far till sjukhuset.
Jag kom in till sjukhuset och såg på alla dörrar jag gick förbi i hallen.
Jag hade skrivit ner sal nummret på handen tydligt, jag gick runt hela korridoren, och letade efter rätt sal.


- Hm... 231...231...2..3...1, sa jag för mig själv och kollade upp mot nummer skylten på dörren framför mig.
Jag klev in i rummet och där satt Martina och Justin.

- Marta, varför svarade du inte på mitt mess? Frågade jag.

Hon kollade på sin mobil.

- Oj förlåt, mobilen dog.
- Jaha, men då förstår jag.
- ..Förstår vadå?
- Att du inte ville svara, för någon anledning..
- Varför skulle jag inte svara?
- Jag vet inte.. kanske för att duinte sa till mig att du skulle till Thailand!
-Jag hade tänkt att berätta påväg till stranden..



Avsnitt gjort av: Isabelle. Hoppas ni gillade den;] Nästa avsnitt kommer inom kort c:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0