Flickan och Justin kap. 32

- Do you have an idéa? frågade polisen.
- Yes, I told Martina that, for a second ago.
- So what is it?
- Okay, we are gonna do lika this........ sa Natacha medans hon viskade till polisen, You gonna run to "Drewie" so he can "attack" you, and I can go and get Martina, okay?
- I get it!, but be careful.
- Ofcourse.

De gjorde som hon sa.
- Natacha!!!!!!!!!!!!!!
- Ssssh!!! Tyst, polisen distraherar Drewie!
- Okej.....
- kom, så tar jag loss dig, så kom nu!
- AJ!
- Har du gjort illa dig? frågade Nacha.
- Det är lugnt...
- Är du säker?
- Ja, kom nu! sa Martina.

De sprang till polisbilden, och satte sig längs bak.

- Come on! ropade Nacha till polisen.

Polisen sprang till bilen och körde.
Martina stönade och satte sig ordenkligt.

- Du har gjort illa dig eller hur? sa Nacha och satte armarna i kors.
- Ja.... Men han ... han.....ehm....
- Vad gjorde han?!
- Han sparkade mig hela tiden så att jag skulle.. vara tyst.
- Vart sparkade han dig?
- På benet, men.. det är lugnt!
- Nej det är det inte! Sätt upp benet på sättet brevid dig.

Martina gjorde det, och stönade till lite.

- Jag hjälper dig att få upp benet, sa Nacha.

Nacha tog tag i hennes ben mjukt, och lyfte upp den.

- Ojdå..... sa Nacha,  den är helt blå?!=O
- Aj, var försiktig.
- Can you drive to the hospital?
- Why? Had something happend?! frågade polisen.
- Yes, Martina have to! Just drive, before my mum understand where I am.

Vi körde dit som tog 15 minuter.
När vi sen var framme så tog jag ut Martina ur bilen, och höll hennes arm över mena axlar.

- Aj, gå inte så snabbt.
- Förlåt, men vi har bråttom.
- Hurry up, sa polisen och förde oss in till väntrummet.

Vi satt där ine och väntade i 10 minuter.

- Martina Karlsson! Ropade en kvinna i vitt.
- Yes?
- It's your turn now.
- Oh, right.

Hon reste sig upp och satte armen över Nachas axel, och gick iväg till rummet.

- Jag är inte så säker på det här, sa Martina.
- Jodå, vi känner doktorn, han är den svenska doktorn som hjälpte mig förut.
- Okej då.

De gick till rum nummer 6 och knackade på dörren.

- Come in!

Jag öppnade dörren och gick in med Martina.

- Hej! sa Nacha.
- Men hejsan Natacha, vad har hänt den här gången?
- Min kompis här, Martina, har gjort illa sitt ben.. eller fot?
- Okej, Martina kom och sätt dig här på sängen.

Doktorn undersökte henne.

- Hur ont gör det? fråga han.
- Inte jätte mycket längre faktist.
- Okej, men lägg dig ner.

Hon la sig ner på sängen.

- Du har nog bara stukat vristen, det går över.
- Okej bra, sa Martina och log.
- Tack för att du hjälpte henne, sa Nacha.
- Det var så lite, kom tillbaka någon gång.
- Jadå, Hejdå.

Klockan slog 5 på morgonen.

FLÄMT!

- Vi måste hem snabbt! sa Nacha.
- Skynda.
- Can you drive us home? frågade Nacha polisen.
- Yes ofcourse.

När vi var framme så smög vi in utan ett enda knyst.

- Aj, aj, aj, aj..........aj..........
- Men sssh.
- Det är inte mitt fel, viskade Martina.

När dom gick, så knakade golvet jätte mycket och högt.
Lampan tändes i vardagsrummet.

- Ohoh!!
____________________________________________________________________________________________
Av :

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0