Flickan och Justin kap. 28

När vi var framme, så gick vi in, och satte oss i vänt rummet.

- Natacha and Adam? Ropade en skötiska.

Vi gick in rum 5 och där stod en man, som var doktor.

- Hi, You should be Natacha and Adam, sa han, My name is dr. Mac, and can you tell me what had happened?
- Okey, dr. Mac, me and Adam had.... you know... so im pregnant.
- Okey, can you tell me when the baby show up in your stomach?
- Ehm.... I think it's was... when was it Adam?
- Ehm.. it's was for about 2 weeks ago.
- Okey, so you gonna have your baby in nine months, and when it hurts, you gonna drive here so fast you can.
- Okey, did this cost?
- No, we just talk,so it's free, but when you will give birth to the baby, will it cost.
- Okey, thanks for the help.

Vi åkte hem och vi satt alldeles tysta.
 Adam gick in till sig, så jag tog bussen hem till mitt hus.

- Jag är hemma! Ropade jag.
-Vad bra. Men tycker inte du att vi ska säga något till pappa? Han är ju på jobbet.
-Em.. Jo, men vi kan vl göra det när han kommer hem?
-Okej, det är ditt barn så det är du som bestämmer vilka som får veta.
-Jag går upp på mitt rum så länge!

Jag tog upp mobilen och tog upp Emilias nummer. Det gick ganska många signaler innan hon svarade.

-Hej Natacha! Det var ett tag sedan. Vill du komma över en stund?
-Visst men jag ska bara äta först men sen kommer jag. Och jag har också en grej jag måste säga till dig och jag vill inte göra det på telefon. Det känns konstigt så jag säger det när jag kommer.
-Okej, bra! Hej då så länge.
-Hej då.

Jag gick ner till köket för att äta. Maten stog redan framme.

- Vad blir det? Frågade jag.
- Kebab, sa mamma.

Jag satte mig vid matbordet, och just då frågade mamma: Men vart är Martina?
Jag fick som uggleögon när hon frågade det, jag tänkte: ÅH du himmel! jag glömde helt bort henne.

- Mamma jag kommer sen, jag ska hämta henne hos.... ehm...... Emilie, ljög jag.
- Okej, men kom hem innan pappa kommer, så vi hinner äta.

Jag sprang ner, och tog inte ens på mig någon jacka.
jJag ringde på Justin.

- Is Martina there? I have to get her now!
- What no, she isnot her, have you don't find her yet?
- No, so why I should searcing for her?!
- Okey?..... I can help you....
- NO! You have already responded to everything for me, so I ask Adam! Bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0