Flickan och Justin kap.12

Hej Natacha, det är David,
jag ville bara fråga om
jag skulle få kunna...
du vet, få en chans
på dej,
kram David

Jag Svarade tillbaka:

Hej David, jag är trött nu
men ärligt talat, ni förstör
eran vänskap på grund av
mig. Jag har dåligt samvete
för det men ja, det får du.
// "Nacha"

David svara:

Har Eric också frågat på dig?
Asså det går säkert över. Jag
kan be om förlåtelse i morgon.

Jag svara:

Ja det har han,
men jag sa nej till honom. Asså 
är trött nu så godnatt.
//Nacha

Det började bli mörkare ute, och jag la mig i sängen, och kollade på mina SMS.
Då fick jag ett sms från Eric, där stog det:

Hej, Nacha vill du gå
på bio med mig?
// Eric <333

-
höh?! som om...., tänkte jag och himlade med ögonen, och stängde av mobilen och satte den på laddning.

- Godnatt gumman! ropade mamma.
-Godnatt mamma!

(på morgonen 8.30)

Jag vaknade och tänkte att det här var dagen som vi skulle börja gå i skolan här, men vem skulle köra oss, så jag gick upp till mamma som stog och kollade på sin mobil i köket.

- Mamma?
- Vad är det gumman?
- Hur kommer vi till skoan idag?
- med skolbussen så klart.
-och när börjar vi då?
- 9.00, sa mamma.
-wow, så sent? sa jag glatt.
-ja, bra va? men jag kan köra er dit, du vet jag köpte en bil med din pappa igår när ni var på bio, sa mamma.
- okej.

Jag gick till Martinas rum och försökte väcka henne.

- God morgon Martina, sa jag.

(gäsp)

-Godmorgon Nacha, sa Martina.
-vi ksa till skoan idag, sa jag.
- VA? idag?!
-Ja, och vi börjar 9:00 ,Nice!
- den är 8: 56, så vi har bara en timme på oss att äta frukust och åka till skolan, sa Martina.
- så kom igen , vi måste skynda.

Vi gick upp till varsitt badrum och gjklädde på oss, och borstade tänderna, och håret.

-Är du klar? frågade jag och knackade på badrummsdörren där hon var.
- En sekund........
-...en... så, nu har det gått en sekund.
- inte bokstavligt...!
- jaja, skynda dig bara.
- så klar.

Martina gick ut ur bad rummet och såg... fantastisk ut.

- em... Martina, det är bara en vanligt första skoldag här i USA, varför har du värsta.. stjolen på dig och lockat håret och allt??
- ska du säga, sa Martina.
- jaja, visst, vi två vill bli så söta ut i skolan, jag hajjar, nu går vi och äter frukost.

(i köket)

- Vad vill du ha för flingor? frågade jag Martina.
- Vad finns det?
-ehm... Coco pops, Steal meal och Meets flash, sa jag.
-ehm.. jag tar nog meet flash.
- jag med.

(i skolan)

- okej.. vart är .. .där man kommer in på den här skolan? frågade jag.
-där borta! sa Martina
- kom vi går dit och anställer oss för skolan elr.. nåt, sa jag.

- Hi, we two are new in this country, and We will go in this school, sa jag.
- Oh yes, are you Martina Karlsson and....... where yourname on this list!? sa Rektorn.
-oh there it is, Natacha Eklund?
-yes. thats us.
- okey, you are gonna get a list with your clasfriends and you gonna go in 7c and here is your scheme for this year.
-thanks.
-okej, vi ska alltså ha..... hm... Bild nu, sen No, sen So, lunch, Språk sen slutar vi för dagen, sa jag.
- kom så går vi till klassrummet då, sa Martina.
-hej då mamma, sa jag.
- hej då mrs. Eklund, sa Martina.

- där är det, knacka på, sa jag till Martina.
-okej....

knack knack knack!

- Hello? are you the 2 new kids here??? frågade fröken.
-yes that us, and we gonna have this classroom, sa jag.
-yeah right, come in.
____________________________________________________________________________________________
undra vad som händer i det klassrummet, och blir det nån uschlig mat till lunsh? läs nästa avsnitt. //isa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0