Flickan och Justin kap. 6

- wow, Martina, min mobil kan ändra inställningar av sig själv, det beror på i vilket land vi är i, sa jag.
-coolt, jag önskar jag hade en sån cool mobil, suckade Martina.
- mm... ja juste! Martina jag har en sen julklapp åt dig, som jag gömde, men sen råkade jag glömma vart jag gömde den. här! god sen julafton! sa jag, och gav Martina hennes julklapp.
-va?.. men... jag har inte köpt nåt till dig än, jag skulle köpa nån här i Usa, för att jag trodde att det var bättre presenter här i USA, sa Martina osäkert.
-men jag vill ge den ändå, för du betyder allt för mig, det var därför jag lät dig flytta ihåp med mig, sa jag.
-Tack, sa hon och öppnade snabbt. oh my god, Natacha! en...en..en mobil!
-jag, jag vet, och den kan ändra inställningar automatiskt.
-nice! tack "Nacha" du betyder allt för mig också, och jag ska köpa den bästa julklappen någonsing, efter lunch idag, så att jag hinner med allt.
-Natacha, Martina kom upp det är mat!

(skringer upp för trappan)

-vad blir det? frågade jag.
- din favorit rätt, sa mamma
- jaaaa, tack mamma, sa jag
-vad är det för mat? undrade Martina medans mamman och pappan serverade mate på bordet.
- kycklingvingar med potatisklyfftor och sås, sa mamma
-mm... gott, sa Martina och slickade sig runt munnen.
 
(äter)

-nu går vi, sa jag.
okej, sa Martina och gick från borden

och så åkte dom till köpcenteret.

(går ut ur bilen)

-jag går och köper lite fika och så ses vid fiket, okej? sa jag
-visst, sa Martina och gick in till en mekaniskaffär, där det finns det tex mobiler, ipod,datorer, gameboy, mm.

(10 minuter senare)

-Hi, I want to order two muffins, two cola, 10 candy and little cakes, Thanks,sa jag
-hello little girl, I'll fix it for you, sa exbediten
- okay, it will in a moment, and there will be 120 SEK thanks.
- go ahead, sa jag.

så gick Natacha till bordet och väntade på sin beställning.

(i affären med Martina)

-hmm, vad ska jag köpa till "Nacha"?!, tänkte hon för sig, ja, vet, hon kanske vill ha en ipod! ja, den blir bra.
-hello, I'm going to buy this ipod in pink, sa Martina.
-okay, it will be 1000 SEK thanks
-go ahead, sa jag.

( går ut ur affären och letar med ögonen efter Natacha)

-åh där är du ju "nacha" så vad blir det? undrade Martina.
muffins, kakor, cola ochkarameller, sa jag, dem borde komma nu, jag går och kollar om dom är färdiga.

-hey, is my order ready yet?, frågade jag
-
yeah, I happened to forget it, but I go and get it now (ställer ner brickan på bortdet och sätter mig)

mm gott, sa jag.
-jag verkligen, sa Martina, deras  fika är det godaste i hela Usa.
-helt rätt, sa jag och började garva.

Martina garvade med mig.
 
(åt klart, reser oss upp från stolarna och tar brinckcan och går och lägger ifrån mig den)

-så, har du handlat klart? frågade jag Martina
- japp, nu kan vi gå och göra något annat, sa Martina

-jag vet! vi kan gå till stranden, föreslog jag.
- ja visst, det blir kul, men vi måste ju hämta våra bikinis, sa Martina

(går på trotoaren)

(en bil kommer körandes brevid oss)

- Hello guys! wanna be shooting said? sa nån med solglasögon och hatt.
-em... sorry, we can't go with someone we doesn't know, sa jag.
- but if I do .... this, sa han och tog av sig hatten och solglögonen och kom ut ur bilen.
- OMG!!!!!!!!!! OMG OMG!OMG! OMG! aaaaaah, OMG! it's Justin bieber!!!!!!!!!!  it's really you!! skrek vi i kör.
- yeah it's me, sa Justin och öppnade dörren åt dom.

 och så gick dom in i bilen.

-where do you live, guys? frågade Justin
-quarry road 12, sa Martina

-jag kan inte tro att Justin Bieber kör oss hem! viskade jag till Martina.
- omg, inte jag heller, viskade Martina tillbaka.
_____________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________
detta av snitt gjort av: isa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0