Flickan och Justin kap. 5

När vi kom tillbaka med våra väskor var flyttbilen redan där. Vi ställde ner väskorna och började hjälpa till. Det var ganska mycket som skulle in i bilen.

Tillslut var flyttbilen full och den körde iväg till ett flygplan som sedan flög iväg med våra gejer.

Nu var det våran tur att åka. Vi flög dit och sålde bilden. Mamma sa att vi skulle köpa en ny när vi kom fram.

När vi satt på flyget pratade jag och Martina jättemycket om Justin bieber, pojkar och sånt.

-Vi kommer ju börja i en ny skola. Jag hoppas värkligen att den är bra och att den ligger nära så att vi inte  behöver gå så långt.
-Ja, jag med. Men jag hoppas också attvi inte sticker ut för mycket eller blir mobbade eller något sånt. Det skulle vara synd, i en ny skola.
-Mm. Men jag är trött. Klockan är ganska mycket och vi kommer fram sent, jag ska nog sova ett tag, ska inte du det?
-Jo, det låter som en bra idé. God natt!
-God natt, och jag hoppas värkligen att jag, och du då, får en god natt.
-Jag med.

När jag vaknade kollade jag på klockan och den var halv 7 på morgonen. Vi skulle snart vara framme så jag väckte Martina.

-God morgon! Har du sovit gott? frågade jag medans jag väckte henne.
-Ja, jag drömmde en skit bra dröm, men jag orkar inte berätta nu.
-Okeej. Hoppas skolan är bra. Och att det finns snygga killar.

Det var dax för landing. Vi satte på oss bälterna.

-Tänk att vi är i USA nu!!! Aaahhhhhhhhh!

Vi gick av och det var inga problem. Men nu ska vi till väskorna. Vi fick vänta ganska länge på att dom kom. De kändes som en evighet. Men äntligen kom dom!!

-Yes!! Där är våra väskor. Äntligen...
-Yepp. Nu måste vi bara få en taxi, men det borde inte bli några problem. Hoppas jag... Sa mamma.

Alla vi fyra plus en chaufför, satt och trängdes i den trånga bilen. Men tillslut kom vi fram till huset. Det såg ut som ett slott. Och jag menar det värkligen. Det var stort. Riktigt stort. Men jag hoppade ut ur bilden och sprang in i huset, man ville ju ha bästa rummet. Men det fanns många rum för bara oss fyra. Mamma hade lovat att vi skulle köpa hundar, så snart skulle det inte kännas så stort. Jag kutade in i ett rum som var stort och vakert, det hhade ljusblåa tapeter. Jag skrev att det var mitt rum så högt jag bara kunde.

-Bra, för jag vill ha det här rummet, sa Martina och ställde sig i ett rum brevid mig.

jag var välldit uppspeld så jag började och packa upp. Martina gjorde samma sak. Men efter en kort stund kände jag att jag var tvungen att gå på toa.

-Jag kommer snart, jag måste bara gå på toa.

Jag gick in till toaletten, det var ganska stort och hemtrevligt, liksom.
När jag var klar gick jag in i Martinas rum och sa :

-Du måste bara göra ett toalettbesök. Det är hemtrevligt, stort och jättefint.
-Ja, när jag tänker efter behöver jag faktist gå på toa. Kommer snart!

Medans hon gick på toa gick jag in till mitt rum och fortsatte packa upp. Men jag kunde inte packa in så mycket för våra möbler hade inte kommit än.

Plötsligt hörde jag en bil utanför, Jag kollad eut genom fönstet och såg att det var flyttbilen.

-Flyttbilen har kommit nu!! Ropade jag så att inget missade det.

Jag sprang ut så fort som möjligt och tog först min garderob och frågade om Martina kunde hjälpa mig.Vi ställde in den i mitt rum på en lämplig plats och sen gick vi ut och tog Martinas. Éfter det gick jag in och började hänga in mina kläder. Sen gick jag in och kollade i Martinas rum. Hon var inte riktigt klar än, men jag hjälpte henne. Hennes rum var väldigt fint, men det var lite mer tjejigt. Hon är sån.

Tiden gick fort, men vi skulle inte till skolan idag. Första skoldagen var i morgon.Vi skulle försöka bli färdiga tills i morgon. eller inte helt, men så att det mästa är uppe. Nu var det affishernas tur. Jag tog upp tejp och bilderna på Justin bieber. Jag satte upp alla och sen gick jag in och jag tejpen till Martina.

Hon hade också en massa affisher som hon hade haft i sitt rum.När vi båda var klara gick vi ner och åt lunch. Då kom jag på att jag var tvungen att ändra tiden på min mobil. Jag tog upp den och tittade på klockan men den var inte alls konstig. Men då kom jag på att den ändrar av sig själv.



Asså blev inte så långt men ändå. Undrar hur det kommer gå i deras nya skola:) Avsnitt gjort av ωilma♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0