Flickan och Justin kap. 1

Hej!! Jag tänkte göra en novell / berättelse, ni fåpr kommentera om ni gillar den eller inte. Ska försöka göra så många kapitel som möjligt:)

                                         
                                                            Flickan och Justin

Jag vaknade av att mamma väckte mig.
-Det är dax att vakna nu, Natacha.
-Jag kommer! sa jag trött.
-Frukosten är redan klar. Du får skynda sig om du inte vill ha kall frukost.
Jag ville ju inte ha kall frukost så jag gick upp och klädde på mig.

På vägen till skolan mötte jag Martina, min bästis.
-Hej Martina!
-Hej Natacha. Åhnej! Vi ska ha engelskaprov nu på morgonen!
-Va!!?? Har vi? Jag har inte pluggat, jag visste inte ens att vi skulle ha det idag.
-HAHAHA, Malin kommer säkert dampa.

Provet gick ganska bra men resten av skoldagen var ganska jobbig, som den brukar vara.

Efter skolan hade jag och Martina bestämmt att hon och jag skulle göra något efter skolan så vi gick hem till mig när skoldagen var slut.

-Vad ska vi göra då?? Frågade Martina mig.
-Vi kan väl gå in på datan?
Eftersomatt båda tyckte det var en bra idé så satte vi oss vid datan.
Vi gick först in på Facebook. Det var inte så många inne. Sen satte vi på musik. Det var Justin bieber såklart! Det var hans nyaste låt Pray. Vi gick in på någons blogg och klickade på något och såg att Justin skulle ha en konsert i USA. Vi blev helt galna.

-Aaahhh, tänk att Justin Bieber ska ha en konsert i USA!!!
-Haha, nu är jag säker på att det jag såg var rätt. Bara ett problem. Vi bor ju i Sverige, ingen bryr sig om lilla Sverige. Sa jag ledsamt
-Jo, säg inte sådär. En dag blir ens drömmar sanna.
-Neej, inte mina.

Jag märkte inte att mamma stog i dörröppningen och lyssnade på vad vi sa.

-Jag är värkligen ledsen att ni inte kan gå. Vi kan inte åka till USA bara för att se på en konsert och dessutom är det jättedyrt.
-Jag vet, du har sakt det.. Svarade jag.

Sen gick hon. Eftersomatt det snart är jul imorgon får man ju hoppas på det bästa. Jag vet att jag inte kommer gå på en Justin konsert men man kanske kan få hans skivor, en tröja med han på eller lakan. Min största dröm är att gå på hans konsert, helst där han sjunger Favorite girl. Det är min favoritlåt, för jag föreställer mig att jag är hans favorittjej. Det skulle kunna hända eller nej, det skulle det faktist inte. Men jag kan ju ganska bra engelska. Jag går ju i 8:an så..

Jag är äntligen vaken!! Och det är den bästa högtiden på året. Det är julafton. Jag vet att klockan bara är halv 8 men jag bara måste ringa Martina!!

(Ringer Martina)

Fan, hon svara inte. Men hon är i alla fall vaken, det var upptaget.

(Martina ringer på mobilen)

-God jul!! Sa båda samtidit.
-Jag har en prisent till dig. Sa jag så att det inte skulle bli sådär pinsamt tyst, och så var det ju sant.
-Ååå, jag har en till dig också bästis.
-Jag undrar vad det är, haha. Jag ska bara göra mig i ordning så kan jag väl komma till dig??
-Aa och glöm inte min prisent, hahaha.
-PppPpPPPpPppPPP

Jag satte på mig kläder och så gick jag in och satte på mig smink.
När jag var klar gick jag till Martina och såklart hade jag med mig "hennes" prisent.
Båda öppnade sina prisenter samtidit. Martin fick ett halsband och uggs. Hon såg värkligen ut att gilla dom. Själv fick jag en justin bieber tröja. Det stog Justin med stora bokstäver på sidan och på andra sidan var det en bild på honom.

Vi prövade dom och dom passade perfekt och efter det satte vi på tv:n.
Då fick jag ett sms av mamma. Såhär stog det :

                           
VI HAR EN ÖVERASKNING TILL DIG.
                           VI VILL ATT DU KOMMER HEM NU SÅ
                           ATT VI KAN VISA DEN FÖR DIG.// MAMMA
                                                                                                                                                                     
                                                                                                                                                                    



Undrar va dom har för överaskning till henne!! Om ni kommenterar kommer ett till avsnitt;)  // Avsnitt gjort av ωilma♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0